• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Lån till kontantinsats?

Sia

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
24 Maj 2021
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej!
Någon som lyckats få lån till kontantinsats när det fanns andra blancolån från tidigare? Behöver låna ca 200 000 till kontantinsats, men har lån på 300 000 ca sen tidigare (2 blankolån). Ser att banker kan låna ut upp till 500 000 och kollar man kalkyler så är jag fint innanför att köpa bostadsrätt trots eventuellt blankolån på 500 000. Men, vad kräver banken vid ett sånt högt lån? Jag har en årsinkomst på ca 720000 kr, och ca 300000 i skuld från tidigare. Ensam med 1 barn så ingen medlåntagare.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lino

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
7 November 2023
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
12
Poäng
51
Du kan räkna ut på SBAB hemsida preliminärt hur mycket du kan låna till bostad utan att ansöka.
Där kommer du att se att ju mindre bianco lån destomer kan du låna . Testa det lycka till
 

Sia

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
24 Maj 2021
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Tack för svar :)
Tänkte mer på blancolån på så mycket som 500 000, hur "vanligt" det är att få det beviljat och vad förutsättningarna var när man fick det beviljat :)
 

Lino

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
7 November 2023
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
12
Poäng
51
Ja, du har bra inkomst och det finns möjlighet att få 500000 eller kanske två lån på 250000 om du har uttrymme att betala dem och det verkar att du har det. Jag har liknande inkomst och jag har fått lån av ikano 350000 och 150000 av seb , ränta ikano 10%x, seb 7,5 %
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 896
Mottagna reaktioner
1 663
Poäng
1 117
JULA/Wästgöta finans om du har bra kreditbetyg på bisnode (7-8+). Deras lån syns inte på UC och dom tar ingen UC. Erbjuder lån på 200.000

Se länk


Annars har SBAB bolån 85% och 10% privalån kombo i samma erbjudande. Men då behöver du 5% kontantinsats.

Även Nordea brukar ha bra lösningar om man kontaktar dom och tar ett onlinemöte för att bli helheltskund. (Sök aldrig direkt via nätet när det gäller Nordea)
 
Senast ändrad:

Merksh

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 Oktober 2022
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
JULA/Wästgöta finans om du har bra kreditbetyg på bisnode (7-8+). Deras lån syns inte på UC och dom tar ingen UC. Erbjuder lån på 200.000

Se länk


Annars har SBAB bolån 85% och 10% privalån kombo i samma erbjudande. Men då behöver du 5% kontantinsats.

Även Nordea brukar ha bra lösningar om man kontaktar dom och tar ett onlinemöte för att bli helheltskund. (Sök aldrig direkt via nätet när det gäller Nordea)

Bara en notis på ovan. Det verkar som att JULA/Wästgöra har sålt sin stock till MOANK.. oklart om lånen kommer synas på UC eller ej när detta blir färdigt. Läs mer i Wästgöta tråden.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 896
Mottagna reaktioner
1 663
Poäng
1 117
Bara en notis på ovan. Det verkar som att JULA/Wästgöra har sålt sin stock till MOANK.. oklart om lånen kommer synas på UC eller ej när detta blir färdigt. Läs mer i Wästgöta tråden.
Det stämmer ser jag nu, var inte uppdaterad på på detta innan. Bra att inte söka på Wästgöta då till kontantinsats innan vi vet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp